desecretaresse.nl: Grootste ergernis is belofte niet nakomen
Lees voor het aanmelden de voorwaarden.

Grootste ergernis is belofte niet nakomen

Levert uw bedrijf producten of diensten aan klanten, dan is een goede service heel belangrijk. Voor u het weet is een ontevreden klant overgestapt naar de concurrent en dan kost het veel moeite om hem terug te winnen. Klanten ergeren zich het meest aan bedrijven die hun belofte niet nakomen. Maar er zijn meer irritaties.

Wie te maken heeft met klanten, weet dat een tevreden klant goud waard is. En vaak is het helemaal niet zo moeilijk om dat te bereiken. Verplaats u maar eens in de klant, of denk aan uw eigen ervaringen met bedrijven. Hoe wilt u zelf het liefst geholpen worden? Uit een onderzoek van Preferenso.nl zou blijken dat klanten het niet nakomen van beloftes het meest ergerlijk vinden. Ook een slechte klantenservice is een bron van ergernis. Bedrijven die slecht scoren zijn onder meer telcombedrijven, PostNL, energiebedrijven en loterijen.

Top vijf van ergernissen

1. Belofte niet nakomen
Niet leveren wat u belooft, is de grootste zonde. Als een klant niet krijgt wat hij verwacht, voelt hij zich bedrogen.

2. Slechte klantenservice
Zorg dat de klantenservice ook echt service levert. Dat betekent dat de medewerkers vriendelijk en behulpzaam zijn en bereikbaar.

3. Fouten bij betalingen
Onterechte afschrijvingen zijn klanten een doorn in het oog. Zorg dat u opzeggingen of retouren correct en tijdig verwerkt. Dat voortkomt een hoop ergernis.

4. Ongevraagde verkooppraatjes
Doet uw bedrijf aan telemarketing of direct marketing, doe dit dan gedoseerd en netjes volgens de regels. Zegt iemand ‘nee’ noteer dit dan en val hem niet meer lastig.

5.Gebrekkige informatie
Onjuiste of onvoldoende informatie wekt wantrouwen op en het is onprofessioneel.

Bron: Rendement

Eerder geplaatste artikelen

Managen met een luisterend oor
Als leidinggevende is het belangrijk om goed te kunnen luisteren. Zo weet u wat er op de werkvloer speelt en kunt u beter anticiperen op situaties. Goed luisteren betekent uw eigen reactie uitstellen ...
Lees meer...
Nieuwe HomeRun robotstofzuiger van Philips
Er zijn aangenamere dingen in het leven dan klusjes in en rond het huis. Met ons drukke leven op het werk en thuis brengen we bovendien onze `vrije` tijd toch vaak door met opruimen en schoonmaken zod...
Lees meer...
Nederland moet makkelijker gaan denken over werk en tijd
“We moeten in Nederland onze 9 tot 5 cultuur loslaten. Dat geeft ons veel meer rust en vrijheid”, dat is wat de kersvers gehuldigde Ambassadeur Zelfroosteren, de heer Arts, aan Nederland w...
Lees meer...